Meer omzet, stabiliteit en continuïteit
Als managementconsultant met een focus op marketingstrategie en operationele processen heeft de oprichter van Famat Consultancy, Han Atilgan, een schat aan ervaring opgebouwd. Ervaring op het gebied van zowel commerciële als operationele processen. Hij heeft als commerciële marketeer in hart en nieren bovendien alle kennis in huis hoe de processen van een bedrijf te optimaliseren. Al deze ervaring en expertise zet Famat in om ondernemers bij te staan bij het genereren van meer omzet, om vervolgens stabiliteit en continuïteit te creëren.
Nieuwe inzichten en mogelijkheden
Wij helpen managers, medewerkers en teams met alle uitdagingen die zij in hun werkveld tegenkomen. Famat benadert het bedrijf/team met een ‘frisse blik’ en ‘scherpe vragen’ en geeft nieuwe inzichten. Wij voegen nieuwe mogelijkheden aan het repertoire toe en brengen de buitenwereld naar binnen. Samen met de opdrachtgever onderzoeken we waar kansen liggen en hoe die optimaal benut kunnen worden. Ook realiseren we innovatieve en duurzame veranderingen, die intern gedragen worden.
In-house motivatie
Bij organisaties gaat het om de mensen en de diensten die zij bieden en vormgeven. Daar waar mensen gemotiveerd zijn voor de uitdaging, heb je de meeste kans van slagen. Famat brengt vraagstukken met betrekking tot dergelijke interne processen in kaart. Waar loopt het vaak spaak? Hoe krijg je alle neuzen in dezelfde richting? Hoe krijg je iedereen in houding en gedrag mee?
Marketingstrategie en veranderkunde
Famat Consultancy is gespecialiseerd in marketingstrategie en heeft zich daarnaast toegelegd op veranderkunde. Op het eerste gezicht lijken veranderkunde en marketing niet zoveel gemeen te hebben. Het tegendeel is waar: beide expertises versterken elkaar juist. De twee vakgebieden kunnen bovendien veel van elkaar leren, bijvoorbeeld over hoe je effectiever medewerkers in organisaties en consumenten in een marktomgeving kunt beïnvloeden.
Famat is expert op beide vlakken en weet ze succesvol in de praktijk toe te passen. Door de ultieme combinatie van kennis en ervaring begrijpen we welke vragen er binnen organisaties leven, en welke vraagstukken er op de verschillende niveaus ontstaan in de profit en non-profit sector.
Education
Famat Consultancy coacht leidinggevenden en teammanagers om veranderingen te realiseren. Famat verzorgt onder andere masterclasses op het gebied van:
Het marketingplan is de kern van je organisatie strategie. Het geeft aan hoe jij jouw gestelde doelen gaat bereiken, op welke termijn en met welke middelen. Marketing is de manier om jouw product of dienst bij de afnemer of de klant te krijgen. Daar moet over nagedacht worden en een strategie voor komen; kortom een marketingplan. Eenmaal opgeleverd is het plan de drijvende kracht om personeel enthousiast te krijgen en investeerders over de streep te halen.
Ik help organisaties in het bedrijfsleven (MKB) bij het verbeteren van hun bedrijfs- prestaties en het ontwikkelen van menselijk kapitaal door nieuwe inzichten die jou als opdrachtgever op voorsprong zetten, waardoor meer efficiency, groei, omzet, continuïteit of een verbeterde markt- positie ontstaat. FCE doet dit door het ontwerpen van een aanpak op maat, want elke organisatie is bijzonder. Wij geloven en werken binnen jou organisatie met de 3 p’s “people” – “proces” – “product/dienst”. Dit doe ik met passie, innovatieve denkkracht, een mensgerichte benadering en met veel plezier.
Het is verstandig als een directeur regelmatig een stapje terug doet uit de dagelijkse operatie, reflecteert op het recente verleden én vooruit kijkt. Door het eigen gedrag kritisch tegen het licht te houden, neemt het zelfbewustzijn toe en worden talenten, maar ook behoeften duidelijker zichtbaar. Hij leert lessen uit het verleden en brengt ze direct in praktijk. Ideeën en doelstellingen krijgen verdieping als de directeur de coach als klankbord gebruikt. Met een coach kan hij zaken bespreken die hij moeilijk met collega’s kan bespreken, bijvoorbeeld de omgang met lastige collega’s of de Raad van Commissarissen, de negatieve feedback die hij krijgt, persoonlijke twijfels of zorgen over de eigen competenties.
De coach kan ook voor nieuwe input zorgen, vanuit zijn kennis over trends en theorievorming in leiderschap, change en business development. Veranderingen in organisaties en hun omgeving volgen elkaar snel op. Het is belangrijk dat directeuren regelmatig de rust nemen om na te denken, afstand te nemen, en niet alleen met belanghebbenden. Een directeur blinkt uit als hij onafhankelijk van belanghebbenden en met een hoog zelfbewustzijn de beste beslissingen kan nemen voor het bedrijf, ik kan jou coachen naar succes.