Al maanden loopt u rond met ideeën om uw organisatie te laten groeien. In omzet, winst of zelfs in omvang, maar het blijft een bord spaghetti. Moeten we betere klanten zien te vinden? Nieuwe markten aanboren? Moeten we onszelf anders presenteren? Missen we de boot niet op het gebied van digitale marketing?
En zijn veel vragen, maar weinig antwoorden. Bij de accountant kun je er niet mee terecht, en dat moet ook niet want het is zijn werk niet. En ook niet bij de webbouwers om de hoek. En terwijl u een duur reclamebureau overweegt lopen de rillingen over uw rug.
Denk dan eens aan een Quick scan sessie met een ervaren marketeer en bedrijfskundige !
We kunnen afspreken op een locatie waar we uitgebreid en ongestoord kunnen praten over de marketing(communicatie) en bedrijfskundige processen van uw organisatie.
Dat kan 1 op 1 maar natuurlijk ook samen met andere leden van het management team. Ter plekke doen we strategische analyses, brainstormen we over oplossingsroutes en kansen voor nieuwe campagnes en organisatie processen. Ik geef m’n ongezouten mening over bestaand marketingmateriaal en processen. Ik werk voornamelijk met de 3P’s – People, Process en Product/Dienst.
Het marketingplan is de kern van je organisatie strategie. Het geeft aan hoe jij jouw gestelde doelen gaat bereiken, op welke termijn en met welke middelen. Marketing is de manier om jouw product of dienst bij de afnemer of de klant te krijgen. Daar moet over nagedacht worden en een strategie voor komen; kortom een marketingplan. Eenmaal opgeleverd is het plan de drijvende kracht om personeel enthousiast te krijgen en investeerders over de streep te halen.
Ik help organisaties in het bedrijfsleven (MKB) bij het verbeteren van hun bedrijfs- prestaties en het ontwikkelen van menselijk kapitaal door nieuwe inzichten die jou als opdrachtgever op voorsprong zetten, waardoor meer efficiency, groei, omzet, continuïteit of een verbeterde markt- positie ontstaat. FCE doet dit door het ontwerpen van een aanpak op maat, want elke organisatie is bijzonder. Wij geloven en werken binnen jou organisatie met de 3 p’s “people” – “proces” – “product/dienst”. Dit doe ik met passie, innovatieve denkkracht, een mensgerichte benadering en met veel plezier.
Het is verstandig als een directeur regelmatig een stapje terug doet uit de dagelijkse operatie, reflecteert op het recente verleden én vooruit kijkt. Door het eigen gedrag kritisch tegen het licht te houden, neemt het zelfbewustzijn toe en worden talenten, maar ook behoeften duidelijker zichtbaar. Hij leert lessen uit het verleden en brengt ze direct in praktijk. Ideeën en doelstellingen krijgen verdieping als de directeur de coach als klankbord gebruikt. Met een coach kan hij zaken bespreken die hij moeilijk met collega’s kan bespreken, bijvoorbeeld de omgang met lastige collega’s of de Raad van Commissarissen, de negatieve feedback die hij krijgt, persoonlijke twijfels of zorgen over de eigen competenties.
De coach kan ook voor nieuwe input zorgen, vanuit zijn kennis over trends en theorievorming in leiderschap, change en business development. Veranderingen in organisaties en hun omgeving volgen elkaar snel op. Het is belangrijk dat directeuren regelmatig de rust nemen om na te denken, afstand te nemen, en niet alleen met belanghebbenden. Een directeur blinkt uit als hij onafhankelijk van belanghebbenden en met een hoog zelfbewustzijn de beste beslissingen kan nemen voor het bedrijf, ik kan jou coachen naar succes.