Branding gaat over beeldvorming. Bijvoorbeeld bij (toekomstige) klanten, maar ook medewerkers, talenten op de arbeidsmarkt, investeerders op de kapitaalmarkt. Branding gaat ook over beeldvorming in de maatschappij in de brede zin. En branding gaat om bekendheid, maar bovenal om betekenisontwikkeling. Die betekenis wordt beoordeeld. Leidt bij voldoende betekenis tot beweging en tot business.
Voor wie
Iedere ondernemer die meer draagvlak wilt creëren en zijn organisatie effectief en efficient wilt sturen met een nieuwe brand
Duur
Deze opleiding bestaat uit 4 avonden in Amsterdam of Incompany en 2 online sessies, dagen in overleg en deze zijn van 18.30 tot 22.00 op een prachtige, inspirerende locatie in Amsterdam of Incompany.
Inhoud
Elke student moet als individu een slapend merk kiezen, dit is meestal een merk die niet erg bekend is of niet erg actief aanwezig is. We hebben het hier niet over top merken zoals Apple of Nike.
Voor de tweede college moeten de studenten het voostel per mail naar de docent sturen, hierin geeft de student op 1 A4tje aan:
– Welk merk hij of zij heeft gekozen.
– Waarom voor dit merk is gekozen.
Adviesrapport
Het portfolio dient een goed adviesrapport te worden en laat in je portfolio zien dat je de theorie snapt door deze kort uit te leggen (inclusief bronvermelding!) en hoe je deze toepast op het merk (inclusief bewijs).
Het uiteindelijke portfolio dient als een goede managementrapportage geschreven te zijn (strategisch niveau, duidelijke taal, helder geformuleerd en beargumenteerd). Vormgeving en correcte spelling zijn zogenaamde ‘hygiënefactoren’, met andere woorden: het moet van professioneel niveau zijn.