MARKETING PLAN

Waarom schrijf je een marketingplan

Het marketingplan is de kern van je organisatie strategie. Het geeft aan hoe jij jouw gestelde doelen gaat bereiken, op welke termijn en met welke middelen. Marketing is de manier om jouw product of dienst bij de afnemer of de klant te krijgen. Daar moet over nagedacht worden en een strategie voor komen; kortom een marketingplan. Eenmaal opgeleverd is het plan de drijvende kracht om personeel enthousiast te krijgen en investeerders over de streep te halen.

 

Wanneer schrijf je het marketingplan

Marketingplan kan in combinatie met je businessplan worden geschreven. De marketing van je onderneming brengt vaak kosten met zich mee. Met een goed marketingplan overtuig je investeerders dat die onkosten gerechtvaardigd zijn. Daarnaast geeft het marketingplan een goede inzage in hoe jouw bedrijf de wereld gaat veroveren.

 

Elementen van het marketingplan

Wij maken uw marketingplan compleet met de volgende hoofdstukken:

  1. Korte samenvatting
  2. Bedrijfsanalyse
  3. Doelgroep
  4. Concurrentie
  5. SWOT-analyse
  6. Strategie en targets
  7. Benodigde middelen en technieken
  8. Actieplan en tijdschema

 

Vrijblijvend gesprek voor mogelijkheden 06-11929202

Referenties